Friday, July 30, 2010

Kerana rindu ini..

    Terjaga aku dari lena  kerana di hembus kedinginan rindu entah kenapa sukar untuk melelapkan kembali mata yang tadinya terpejam  adakah kerana bayangan  wajahmu menjelma walaupun sudah sekian lama kita tidak bersua, sememangnya aku tidak pernah melupakan,  kini takdir temukan kita kembali, tak mungkin hanya kata yang dapat meredakan rindu yang telah lama kita simpan.

    Fahamilah, kasih dan rindu ini seindah  sinar pelangi, walaupun sinar pelangi akan hilang dek kerana mentari, namun pasti dikala malam rembulan dan bintang akan menemani. Usahlah mendusta hati andai rindu berbisik lagi, takut bila berdusta, hati mula mengeluh resah dek kerana  rasa rindu ini, pasti rindu yang terpendam akan mengundang rawan.  Himpunlah kekuatan untuk menakluki cinta, usahlah menaburi kemanisan harapan dalam menghimpun makna rindu.

   Kilauan cinta bercahaya diselautan kasih yang berkilau, namun rindu ini bagai terdampar di tepian, sesepi hati yang merindu, namun kalungan cintamu menjadi azimat rinduku. hakikat rembulan tidak di ribaan namun pungguk tetap setia menunggu., walaupun tidak dibasahi hujan kerinduan, namun tempias sudah cukup menyegarkan cinta ini. semoga bahagia menjadi milik kita selama-lamanya.

    Renungan pertamamu yang mempersonakan telah memukau hati dan mindaku, gemuruh rasa jiwa ini  tidak terlahir dengan kata-kata namun senyuman penganti bicara. hadirnya kau dalam hidupku memberikan daku satu sinar., dan kini rinduku mekar di dalam hati. Tangisan dalam ketawa  bagaikan  ingin menutupi duka di hati, terasa bagaikan mahu ku sentuh bayanganmu, sekalipun hanya seketika cuma, cukup untuk menghilangkan dahaga kerinduan.  Andai takdir yang menemukan dan takdir jugalah memisahkan. Dan yang pastinya kita saling merindu, kenyataannya aku menyintaimu sepenuh hatiku sekalipun kau terus membisu saat aku merindu. Hakikat hati ini tidak boleh membisu, sekali pun lidah kelu untuk menyatakan kerinduan. kerana hati jujur berbicara..

3 ulasan:

ema said...

best.. best....
memang best....
tahniah...
muahh...

Ana Sarina Abu Bakar said...

makasih....cayang...hehhehe

Gjan said...

bagus...

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers