Monday, August 23, 2010

Sudah cukup buatku....

Sayang,
    kau tahu betapa kasihnya aku padamu, seandainya kita berjauhan sekalipun, tidak sedikit pun berkurangan kasihku terhadapmu, kau tahu aku selalu memuji- muji dirimu, dan nama kau juga sentiasa ku sebut-sebut tatkala kita berjauhan, cukuplah  untuk aku mengisi rasa , tatkala rasa rindu mengetuk ruang hati, kerana akal sering berperang dengan perasaan sendiri, rasa cemburu dan curiga menjadi teman tika menanti terlalu lama saat kau kembali.

sayang,
    kau tahu aku bahagia menjadi isterimu, hadirmu bagaikan pahlawan yang diutuskan untuk menjaga siang dan malamku, aku ingin kau merasakan sebenarnya cinta  dariku dan kita leburkan sahaja segala kepahitan yang pernah kita lalui. aku hanya ingin kau setia, kerana setia itulah sudah cukup membahagiakan aku. Rela menyerahkan seluruh hidupku  demi melihat kau bahagia. Tika ini aku lebih menjadi dewasa, kerana aku mahu bijak mengatur kehidupan tatkala berdepan dengan ujian, aku perlu kuat laksana perisai saat aku berdamping denganmu.

sayang,
aku manusia biasa yang lemah, terkadang aku bagaikan terputus harap, kerana keegoan yang dijulang hingga terlupa pada asal niat tertanam dilubuk hati yang amat dalam. Kadang-kadang aku bagai menyalahkan takdir kerana gagal menempuh ujian Allah, cukup lemah hati ini dek kerana amarah menguasai diri dan membiarkan syaitan bersorak kerana berjaya menghasuti hati yang rapuh ini. Dan saat aku tersedar masih ada jalan untuk diperbaiki aku mencari ilmu untuk dipenuhkan dihati, agar tidak jauh menetang arus dan bimbang lemas dalam lautan ego sendiri . Aku kembali pada kepadaNya, dan percaya hanya DIA yang memahami setiap yang terdetik didalam hatiku ini.

sayang,

    Maafkan aku, andai aku tidak cukup sempurna, kerana aku masih belajar dan ingin terus belajar dalam mencari ilmu dunia dan akhirat, dan  nilailah aku dengan sedikit ilmu yang aku miliki, moga cukup menjadikan aku seorang isteri yang solehah untukmu dan moga terpilih olehNya menjadikan aku bidadari syurgamu namun andai aku tersilap, pimpin dan bimbinglah aku dengan berhemah agar hati ini ikhlas dipimpini, lantaran dalam mencari keredhaan Allah pasti ada kelemahan dan kekurang namun itu bukanlah sesuatu yang sukar untuk diperbaiki, asalkan keegoan kita tolak ketepi demi tempat kita di sana nanti....

Sayangku..

    Ada atau tiada rasa dalam hatiku, cintaku tetap padamu, rinduku ini terhadapmu bagaikan terbang di langit lalu berlari kearah pelangi yang indah, apa lagi yang membahagiakan aku, hanyalah doa-doamu untukku sudah cukup membahagiakan aku, aku tak perlukan mahligai indah, cukup semana mampumu, aku tak perlukan kereta mewah, cukup sekadar dayamu, aku tak perlu dikalungkan emas pertama cukuplah bagiku kalungan kasih dan sayangmu. kerana kau tahu... dirimu itu sudah cukup membahagiakan aku...dan aku akan menyintai dan berusaha membahagiakan dirimu selagi ada hayatku...percayalah..
Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers