Thursday, May 3, 2012

LUAH RASA

"Bagaikan batu besar menghempap jiwa, pendam membisu mati derita, sesaknya dosa masih tidak tersusut, mengapa membunuh bayangan sendiri, jgn mencari jalan yg mudah takut bahana datang menyerah, kerana laluan berliku itu sudah cukup indah pasti terbaik pilihan Allah, kesilapan itu sememangnya milik hamba, kerana Maha Sempurna itu milik Allah. Bantu lah hati mengingati DIA nescaya tenang sekalipun gundah. Luahkan sakit angkara amarah dalam doa rajuk di serah pasti terubat luka berdarah pada Tuhan hambaMu pasrah. Dugaan itu bukan percuma pasti ada bayaran dari-Nya, terima takdir bukan mengalah tetapi redha ketentuan Allah, hidup ini tidaklah mudah kerana ada fahaman yang indah, Cintailah diri sebelum mengharap org mencintai, kerana kekuatan cinta itu juga akan di uji, akan luntur andai tiada kepercayaan pada diri dlm membina cinta yang dianugerahkan oleh Allah.."


BERSUNGGUHLAH...

♥~ Jika ALLAH tidak memberimu sesuatu yang kamu inginkan, semoga DIA mengirimkan sesuatu yang memenuhi keperluanmu.
♥~ Jika ALLAH tidak memberikan kamu seseorang pembimbing, semoga DIA mengirimkan kamu seseorang yang rela di bimbing,
♥~ Jika ALLAH tidak temukan kamu dengan seseorang yang kamu cintai, semoga DIA memberikan cinta kepada seseorang yang kamu NIKAHI..
♥~ Jika ALLAH menciptakan kenangan kepada kamu untuk dikenangkan, Kerana DIA mahu kamu belajar dari setiap PENGALAMAN.
♥~Bila ALLAH menciptakan SYURGA bagi yg berTAKWA kepadaNYA, DIA juga menciptakan NERAKA bagi yang ingkar kepadaNYA.
♥~Bila ALLAH tidak memandang gelaranmu untuk memperlihatkan kesolehanmu, kerana DIA menilai akhlak yg dsusuli niat dari hatimu

>>> Bila kita sedar bahawa hidup ini ada punya peraturan. kita akan akur setiap yg telah ditentukan, kerana hidup ini adalah ujian, dan setiap insan punya tugasan dan dugaan,

>>>kerana salah satu peraturan dari-Nya adalah apa yang kita impikan tidak semuanya akan dapat kita kecapi, justeru itu andai kita terima setiap kegagalan, bermakna kita bersedia bangkit darinya kerana kegagalan itu membuatkan kita mahu berusaha dengan lebih gigih lagi.

>>>bersungguh-sungguhlah dalam usaha
>>>bersungguh-sungguhlah dalam doa
>>>bersungguh-sungguhlah dalam tawakal
>>>bersungguh-sungguhlah merasai hamba kepadaNya..
>>>bersungguh-sungguhlah dalam sabar dan syukur


“Katakanlah: Allah jualah yang menciptakan tiap-tiap sesuatu, dan Dia lah Yang Maha Esa, lagi Maha Kuasa” Surah Ar-Ra’d ayat 16.


“Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya.” Surah Al-Baqarah ayat 286.


“Tetapi (sebaliknya) orang-orang yang bertaqwa kepada Tuhan mereka (dengan mengerjakan suruhanNya dan menjauhi laranganNya), dibina untuk mereka (di dalam Syurga) mahligai-mahligai yang tinggi bertingkat-tingkat, yang mengalir di bawahnya beberapa sungai. Demikianlah janji yang ditetapkan Allah; Allah tidak sekali-kali akan mengubah janji-janjiNya.” Surah Az-Zumar ayat 20.



Bicarahatiku oleh Ana Sarina Abu Bakar




Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers