Friday, July 23, 2010

Ku Pohon....

     Bila jiwa mula resah, keliru pada laluan yang salah, kau datang ketika kedukaan menghimpit resah,  kirimkanlah aku kekuatan tika kesesatan mencari arah, bintang yang bergemalapan di kala malam sinarmu seolah membawaku ke arah jalan syurga namun bilaku sedar selimut dosa masih menyelubungi, ternyata aku bukan wali yang suci dari segala hina dan benci...
    
      Aku senyum dalam derita, tiada siapa yang menyedarinya, kau datang tika aku keresahan, kirimkanlah pada aku kesabaran dalam menempuh dugaanMu, sesungguhnya aku bukan malaikat ataupun wali, yang terlepas dari dosa-dosa ciptaanku sendiri, aku hambaMu yang kerdil, terdapat kelemahan dalam mencari kesempurnaan diri.
    
      Terlalu banyak cinta yang ku damba, terlalu banyak telah aku mencuba dalam memiliki cinta namun tiada yang sempurna dan hanya sementara hadirnya, aku pasrah ketentuanMu dan lemah dalam mentafsir istilah cinta.


      Aku haus tika lemas di tengah lautan lantaran gagal mencari dahan untuk berpaut, lalu aku hanyut kerana tiada kekuatan diri dan hatiku menangis tika bibirku menguntum senyum perit pedih menanggung derita, sesungguhnya  aku manusia yang lemah, yang sering gagal dan kalah ketika berdepan dengan ujian dariMu, tika ini hanya doa yang mampu aku pohon  moga diberikan kekuatan serta hidayah dariMu. PadaMu tempat aku bersujud dan hanya padaMu kupohon sinar jalan ke Syurga..
  
           Aku resah dalam melenyapkan dendam yang lama diam, lalu ku rebah pada hakikat yang terikat. hanya padaMu tempat aku mengadu segala rasa rindu, limpahkan padaku rahmat kasihMu..tiada yang sempurna dalam memiliki cinta, sesungguhnya aku akur padaMu kerana cinta dan hati ini adalah milikMu YaAllah...






    
Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers