Saturday, August 14, 2010

Mencari Kasihmu..

      Bila terkenang di saat zaman kanak-kanak dipenuhi dengan kejujuran yang tersimpan, kadang-kadang sekadar  mencari alasan untuk mempertahankan diri daripada mendapat 'upah' akan kesilapan yang telah diciptakan. Namun di waktu itu diri ini hanyalah seorang kanak-kanak yang terhimpit dengan naluri keanak-anakkan dan kematangan akal, sama ada terpaksa mematangkan diri atau keadaan yang memaksa aku begitu. aku sendiri mencari jawapanya. Di waktu itu juga hanya iri didalam hati bila terlihat kawan-kawan ketawa bahagia, bukan tidak bahagia, cuma mencari ketenangan hati, kerana kebahagiaan hati ketika itu bagai menyisih di balik diri.

      Kerana cuba menjadi yang hebat, akhirnya tunduk mengalah pada rasa,  entah kenapa masih tercari- cari istilah rindu pada belaian, rindu pada tingkah yang terawas, rindu pada lafaz kasih sayang, sekalipun tingkah itu jelas terlihat, namun masih samar dilindung curiga, hampir terlena kerana puas mencari  dan akhirnya memujuk diri, biarlah haus pada kasih yang tersimpan kerana gagal mencari titisan sayang yang bertakung, tiada lagi yang diimpikan hanyalah satu, moga suatu hari  nanti kasih itu terluah walaupun hanya sekadar renungan, apakah lagi yang mesti di simpan andai kasih itu telah terjejak, kerana bagaikan kaku saat langkah di orak,  bagai terkunci bibir, kerana kelu lidah tidak terluah, namun hati yang  bisu, bersuara tanpa berbicara. aku akur lalui perjalanan ini,  sambil tangan menagih kasih. 

       Amatlah sukar menuturkan kata, kerana kasih jauh terpendam, bukan kerana takut tapi kerana tidak dimanjakan. kasihku padamu tidak terpadam biarpun tak terluah pada tutur bicara, sering kali tertanya pada diri, kemanakah akan dibawa diri andai rajuk beraja di jiwa, kerana jawapannya ada di hati,  moga keliru kian terlerai lalu bicara bagaikan ubat segala kelukaan hati kerana hakikat memang sukar diakui kerana  keikhlasan itu memang tidak di lihat tapi dirasai. Kasihmu umpama pelangi petang yang berseri  meskipun tanpa cahaya terang menghiasi, namun keindahan pada warna itu amat membahagiakan, sekalipun tak tercapai tangan untuk di sentuh ianya benar-benar berbekas di hati, bagi insan yang menyedari hadirmu.

  Kini aku semakin faham maksud kasih sayang yang sebenar, kerana kasih yang dicari oleh aku selama ini sebenarnya ada didalam diri aku sendiri, kerana kelukaan itu tercipta saat aku tidak memahami maksud kasih sebenarnya. maafkan aku membiarkan diri keliru, lantaran tamak merebut kasihmu ayah dan bonda. dan aku  sedari kasih mu dilihat saat aku mengecapi kebahagiaan hidup di usia ini...
     




KERANA TERLALU MENYINTAIMU

      Dingin pagi menyapa tubuhku, titisan embun menyegarkan alam, kicauan si unggas yang keriangan memberi ketenangan hati, Dan hati ini tenang bila cinta ini benar-benar terhitung di sudut hati,kasih aku padamu benar-benar memberikan harapan pada jiwa yang menagih cinta, rasa rindu ini adalah lahir dari jiwa yang menyintaimu. adakah kau tahu aku cukup sukar melafazkan cinta dan aku juga tidak mudah untuk jatuh cinta, izinkan untuk aku terus menyintaimu..kerana hanya kau yang terpahat didalam hati iniku ini.

    Ketika jiwa terisi cinta, rindu datang memenuhi ruang rasa, kesetiaan ini telah aku dambakan hanya untukmu, tatkala kerinduan datang berbisik, aku seolah bagaikan terbang tinggi di awanan biru sambil memanggil namamu, lalu terjatuh ke dalam lautan kasihmu, berenanglah aku ke dalam lautan cinta. kerana hebatnya kasihku umpama lautan yg tiada tepian, aku dan kau berpadu janji untuk kekal menyintai dan kerana janjilah aku akan setia menyintaimu selagi jasad ini bernyawa.

Kehangatan cinta ini terbit dari hati, sekalipun masa berlalu namun kau tetap didalam hati, kasihku padamu masih seharum dahulu, walau apapun yang bakal terjadi kau akan tetap aku cinta, kerana cintamu telahpun abadi di dalam hati. Seandainya kau mengerti perasaan hati ini pasti kau tahu betapa aku menyintaimu, dan perasaan ini semakin bergelora kerana merinduimu, selagi rindumu itu masih lagi aku terasa, selagi itulah kasihku akan terus bertahta di hati

      Rindu ini telah memaksa aku untuk aku menyayangimu, kerana rindu inilah hatiku jadi begini, dan aku tak berdaya untuk menolak perasaan yang hadir didalam diri ini, seandainya kau menyedari kehadiran cinta ini, sambutlah cintaku ini. Adakah aku berdosakah menyintaimu, walaupun bukan kemahuanmu Dan aku tak tahu mengapa aku mesti menyintaimu. Seteguh mana nilai cintamu, andainya aku lemas dikeasyikkan kasihmu. Dan
sejak kau hadir dalam dihidupku, kau memberikan aku kebahagiaan. dn rasa bahagia itulah milikmu. Andai kasihku tidak terubat, pulangkanlah bulan yang hilang di kala siang, pintalkan buih menjadi selimut malamku, kembalikan belaian cintaku,lepaskan sengsara cinta ini, sedalam mana cintamu tidakku tahu, kerana cintakku terhadapmu terlalu dalam, dan aku akan meyintaimu hingga kehujung nyawaku.

sayang,
Hanya melihat kau bahagia sudah cukup membuatkan aku menyintaimu sepanjang hayatku,  kerana janjiku padaNya, aku akan membahagiakan kau selagi dayaku, Andai kasihku telah membuatkan kau merasakan bahagia, berikanlah aku cinta yang tidak pernah aku rasakan sejak dimiliki......
Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers