Thursday, September 30, 2010

RAPUHNYA HATI....

    Jauh sudah merenung diri, pada diri yang semakin lemah pada haluan sendiri. semakin keliru pada kehendak hati. Semakin leka pada maksud cinta. mengapa begitu lemah mencari arah, sedangkan haluannya sudah tersedia, namun terdapat  ranjau yang menghalang laluan yang selama ini dilalui tanpa duri-duri yang menganggu perjalanan. dimanakan kekuatan hati, dimanakah hilang kekuatan jiwa, dimana gaibnya kekuatan akal, dimanakah cinta yang dipertahankan. mengapa perlu  keliru pada gengaman hasrat yang erat digengam


    Aduhai manusia yang diciptakan olehNya, punya lemah sini dan sana, punya dosa nyata merata, punya rasa kesal mengunung tinggi, namun cukup sukar untuk menyuci diri dikala lemas dan hanyut didalam dosa yang diciptakan sendiri. Kadang-kadang rapuh dalam perjalanan mencariMu, terkadang tak setia kepadaMu tapi cinta dalam jiwa ini hanyalah padaMu. maafkanlah bila hati ini  tak sempurna menyintaiMu, tapi cinta dalam jiwa ini hanya mengharapkan padaMu dan aku sandarkan hidup dan cintaku hanya padaMu.

      Hanya bila diriku ingin menyatakan cinta, pada jiwa yang keliru, pastinya akur pada kelemahan diri dan tercari arah yang tersasar pada haluannya, bagai hilang tanpa arah lalu tunduk dan mengalah akhirnya, wanita yang punya kekuatan hati akhirnya rapuh terkeliru pada hasrat dan berdosa pada cinta yang datang mengemis di pintu hati. Ternyata wanita ini bukan wali yang tidak terlepas dari dosa dan noda. Tunjukkanlah arah padaku kerana aku semakin lemah dalam menentukan haluan yang ingin aku tuju.

     YaAllah kirimkanlah kepada aku kekuatan dan ketetapan hati kerana hidup aku bagaikan sunyi dalam gembira  terasa perit pedih tanggung derita, sesungguhnya aku bukan wali yang suci dari hina dan benci. Berikanlah aku kekuatan sebagaimana ENGKAU memberikan kekuatan hati kepada Siti Mariam a.s saat menerima ujian dariMu dengan penuh redha..sesungguhnya jiwaku hanya punya cintaMu,  maafkan aku andai tidak sempurna menyintaimu...YaAllah, miskipun aku rapuh dalam melangkah namun dalam hati hanya padaMu....

ANDAI SUATU HARI NANTI ADA JAWAPAN YANG PASTI AKU AKUR SETIAP KETENTUANMU YA ALLAH.., KERANA YG BAKAL TERJADI ADALAH YANG TELAH DIJANJIKAN OLEH ALLAH UNTUK HAMBA-HAMBANYA. 

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers