Friday, July 30, 2010

Kerana rindu ini..

    Terjaga aku dari lena  kerana di hembus kedinginan rindu entah kenapa sukar untuk melelapkan kembali mata yang tadinya terpejam  adakah kerana bayangan  wajahmu menjelma walaupun sudah sekian lama kita tidak bersua, sememangnya aku tidak pernah melupakan,  kini takdir temukan kita kembali, tak mungkin hanya kata yang dapat meredakan rindu yang telah lama kita simpan.

    Fahamilah, kasih dan rindu ini seindah  sinar pelangi, walaupun sinar pelangi akan hilang dek kerana mentari, namun pasti dikala malam rembulan dan bintang akan menemani. Usahlah mendusta hati andai rindu berbisik lagi, takut bila berdusta, hati mula mengeluh resah dek kerana  rasa rindu ini, pasti rindu yang terpendam akan mengundang rawan.  Himpunlah kekuatan untuk menakluki cinta, usahlah menaburi kemanisan harapan dalam menghimpun makna rindu.

   Kilauan cinta bercahaya diselautan kasih yang berkilau, namun rindu ini bagai terdampar di tepian, sesepi hati yang merindu, namun kalungan cintamu menjadi azimat rinduku. hakikat rembulan tidak di ribaan namun pungguk tetap setia menunggu., walaupun tidak dibasahi hujan kerinduan, namun tempias sudah cukup menyegarkan cinta ini. semoga bahagia menjadi milik kita selama-lamanya.

    Renungan pertamamu yang mempersonakan telah memukau hati dan mindaku, gemuruh rasa jiwa ini  tidak terlahir dengan kata-kata namun senyuman penganti bicara. hadirnya kau dalam hidupku memberikan daku satu sinar., dan kini rinduku mekar di dalam hati. Tangisan dalam ketawa  bagaikan  ingin menutupi duka di hati, terasa bagaikan mahu ku sentuh bayanganmu, sekalipun hanya seketika cuma, cukup untuk menghilangkan dahaga kerinduan.  Andai takdir yang menemukan dan takdir jugalah memisahkan. Dan yang pastinya kita saling merindu, kenyataannya aku menyintaimu sepenuh hatiku sekalipun kau terus membisu saat aku merindu. Hakikat hati ini tidak boleh membisu, sekali pun lidah kelu untuk menyatakan kerinduan. kerana hati jujur berbicara..

Andai bahagiamu derita buatku

   Andai benar ada cinta di dalam hatimu, mengapa hambar yang aku rasakan, mengapa semakin menjauh kelibatmu dari sudut pandangku mengapa semakin hilang alunan suaramu, adakah hanya aku yang merasakan cinta itu, adakah rindu yang sedalam ini hanya milik aku. adakah kerana cinta aku padamu yang sebenarnya telah larut kedalam hatiku sedangkan cintamu hanya terapung pada permukaan hati.

   Bila hati ini kian terusik rasa kecewa bagai dihiris sembilu, pedihnya pada luka amat terasa,dan hati yang mekar kerana cinta yang kau semai seolah-olah di lontar lalu  terhempas ke batu, pecahnya bederai amat sukar untuk dicantumkan kembali,terlalu sakit, amat pedih.  maafmu sudah tak berertilagi bagiku kerana manis mulut mengucapkan janji namun hampa dan tidak pernah kau tepati, aku bagaikan dibuai mimpi lena cukup lena sehingga tak tersedar sekalipun sudah di kejut namun aku masih bermimpi.

    Andainya kau bahagia didalam deritaku aku pasrah menepuh derita itu. Hakikat derita rindu itu amat menyakitkan hati, setelah kau menyalakan api cintamu lalu membakar jiwaku dan hanya aku yang hangus dalam perasaan sendiri. 




   mengapa kau biarkan aku masih bermimpi sedangkan kau telah menghilang dalam sedarku. Hakikatnya kau tahu bahawa aku tak mampu untuk melupakanmu,dan kau terus membiarkan aku tercari-cari tanpa jawapan, Seandai yang tertulis buatku adalah yang terbaik untukmu akan aku jadikan kau sebahagian dari kenangan yang terindah utk aku kenang. tapi maafkan aku kerana tak mungkin untukku  memadamkan jejak cintamu yang telah lama terukir di dalam hatiku kerana terlalu banyak kata yang tak mampu aku ungkapkan kepadamu. Maafkan aku kerana ingin kau selalu menemani aku dan merindui aku kerana saban hari aku terasa benar kau ada dekat disisiku.Dan di setiap waktu yang terdetik di hati ini adalah bayanganmu sekalipun nampak suram. yakinkanlah padaku bahawa kau adalah cintaku yang aku cari selama ini, sekalipun sudah kelewatan waktu.

    Namun kini aku semakin sedar, kau semakin menjauh dan nyata kau sudah meninggalkan aku, di saat aku mengharapkanmu sekalipun tak terniat dihatimu untuk meninggalkan aku. dan aku pasrah diatas kelukaan ini. Janganlah kau cuba mendustai takdirmu kerana dihadapanmu adalah yang terbaik telah tercipta buatmu. walaupn pada hakikatnya aku pernah meminta cinta darimu untuk aku letakkan kedalam hatiku dan untuk kali ini maafkanlah diriku sekali lagi kerana tidak mampu untuk aku mendapatkan cinta milikmu itu lagi, dan akhirnya mungkin aku terpaksa meninggalkan dirimu,dan biarlah kedukaan ini kutanggung sendiri, biarlah hatiku menangis bila aku membayangkan kau bersamanya, biarlah aku menangis melepaskan cintaku berlalu pergi,dan untuk kau mengerti aku adalah hati yang sedang kau sakiti, hakikatnya aku adalah wanita biasa yg dicipta oleNya yang lemah dalam melayari perasaan pastinya aku akan terluka dan kecewa akibat derita cinta

   Airmata dan cinta menjadi teman hatiku yg keliru dan hanya padaMu tempat aku mengadu, aku pohon tika saat aku mengadapMU ya Allah..wahai penilai hati,menilailah hatiku yg terluka kerana cinta, kerana rahsia hati ini hanyalah ENGKAU yang tahu, adakah cinta miliknya ini layak terukir dihatiku, bisikkan doa ini kupanjatkan padaMu.. aku serahkan segalanya rasa cinta ini hanya untukMu..

"
ANDAI CINTA SUCI ITU MILIK HATI, BERGELORA RASA MENAHAN RINDU, KERANA MENOLAK NAFSU CINTA YANG INGIN BERAJA DIMATA,.. ANDAI JODOH MILIK KITA, HARGAILAH KASIH KU HINGGA KE MATI, MENANTI SAAT INDAH BILA JANJI DIPATRI .."
Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers