Monday, April 23, 2012

TERIMALAH TAKDIRMU...

"Biarlah pungguk mati kerinduan mengharap bulan yang tak mungkin jatuh ke ribaan, cukuplah hanya merenung dari kejauhan daripada hadirnya bagai khayalan, yang pasti hati ini bukan buta, menerima tanpa mengenal siapa, menyambut tanpa berbicara, INGATLAH.. bahawa hati ini milik Tuhan, setiap yang terdetik adalah dgn izinNya, masakan dahan bergoyang jika bukan kerana angin, tapi mungkin ada haiwan yang bersembunyi di sebalik dahan, semuanya berkemungkinan dalam kehidupan, dan kita tidak boleh menidakkan hakikat yang sudah tersurat, MUNGKIN HARI INI hatiku di uji dgn kesengsaraan, MUNGKIN NANTI giliran kau pula merasakan apa itu penderitaan, JANGAN sombong menolak takdir dari-Nya, kerana ini lah KERTAS KERJA yang telah diaturkan oleh ALLAH kepada hambanya, bagaimana cara kita menyelesaikan, segalanya akan dibentangkan di padang MAHSYAR, ini lah perjalanan hidup yang telah direkodkan sedari kita di dalam kandungan bonda, hadapilah dgn mendekatkan kepadaNYA, bersyukurlah kerana kasih Allah, kita di pilih utk melalui dugaanNYA, SERAH kan hati kepada-NYA DAN bersangka baik dengan ujian Allah nescaya kekuatan HATI akan terbina dari dalam jiwa..."

Allah SWT berfirman:

“Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat serta pertolongan Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum yang kafir” Surah Yusuf ayat 87.






BICARA CINTA

"Bahagia itu bukan hanya di hujung jalan tetapi bahagia itu ada di sepanjang jalan, Temuilah bahagia ketika kita mencari cahaya cinta-NYA dan berbahagialah di sepanjang jalan dengan mengenggam kasih yg berbekalkan sayang serta dipayungi rahmat Ilahi sehingga ke DESTINASI sebenar cinta.."












*********************************************




"Siapa pun pandai menghayati cinta, sesiapa sahaja mampu merasai rindu, tapi tak seorangpun pandai menilai erti cinta kerana cinta bukanlah suatu objek yang dapat dilihat dari mata kasar, sebaliknya cinta hanya dapat dihayati melalui sentuhan hati, dan rasa rindu itu dapat dirasakan dari sentuhan tulus dari jiwa, cinta juga bukan hanya sekadar dari kata-kata penyedap bicara, tetapi anugerah keinginan yang disalurkan ke dalam hati bagi menyempurnakan akal utk memahami erti cinta itu adalah suatu amanah dari Ilahi, FAHAMILAH IA... Bila hati itu milik Allah.. serahkan hatimu kepada DIA, moga ada cinta dari sebenarnya cinta untuk satu cinta yang indah menyinari hati.. insyaAllah...




***********************************************



"Jangan di tanya mengapa adanya rindu... tapi cuba bertanya dari mana datangnya rindu itu.. carilah, carilah hingga ketemu jawapan tentang rindu, adakah rindu itu datang dari akal yg asyik memikirkan tentang sesuatu, atau rindu itu sememangnya berada jauh di sudut hati, persoalannya mengapa tika akal terkenang, jiwa mula mengimbas kenangan, hati mula gelisah tentang jawapan, mata pula resah menghitung persoalan, adakah itu rindu yang bertemankan perasaan atau hanya permainan rasa yang kesepian, yang tersenyum pasti sedang di lamun rindu, kerana bahagia bila mengenangkan setiap kisah namun rindu itu harus punya batasan iman agar terpelihara setiap rasa yang singgah"







Bicara jiwa

"PASANGAN yg bahagia itu bukanlah tidak pernah membuat KESILAPAN, tetapi tidak pernah malu untuk mengakui kesilapan, serta berlapang dada dgn memaafkan pada setiap yang dirasakan salah, dan belajar daripadanya..."
Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers