Monday, April 23, 2012

BICARA CINTA

"Bahagia itu bukan hanya di hujung jalan tetapi bahagia itu ada di sepanjang jalan, Temuilah bahagia ketika kita mencari cahaya cinta-NYA dan berbahagialah di sepanjang jalan dengan mengenggam kasih yg berbekalkan sayang serta dipayungi rahmat Ilahi sehingga ke DESTINASI sebenar cinta.."












*********************************************




"Siapa pun pandai menghayati cinta, sesiapa sahaja mampu merasai rindu, tapi tak seorangpun pandai menilai erti cinta kerana cinta bukanlah suatu objek yang dapat dilihat dari mata kasar, sebaliknya cinta hanya dapat dihayati melalui sentuhan hati, dan rasa rindu itu dapat dirasakan dari sentuhan tulus dari jiwa, cinta juga bukan hanya sekadar dari kata-kata penyedap bicara, tetapi anugerah keinginan yang disalurkan ke dalam hati bagi menyempurnakan akal utk memahami erti cinta itu adalah suatu amanah dari Ilahi, FAHAMILAH IA... Bila hati itu milik Allah.. serahkan hatimu kepada DIA, moga ada cinta dari sebenarnya cinta untuk satu cinta yang indah menyinari hati.. insyaAllah...




***********************************************



"Jangan di tanya mengapa adanya rindu... tapi cuba bertanya dari mana datangnya rindu itu.. carilah, carilah hingga ketemu jawapan tentang rindu, adakah rindu itu datang dari akal yg asyik memikirkan tentang sesuatu, atau rindu itu sememangnya berada jauh di sudut hati, persoalannya mengapa tika akal terkenang, jiwa mula mengimbas kenangan, hati mula gelisah tentang jawapan, mata pula resah menghitung persoalan, adakah itu rindu yang bertemankan perasaan atau hanya permainan rasa yang kesepian, yang tersenyum pasti sedang di lamun rindu, kerana bahagia bila mengenangkan setiap kisah namun rindu itu harus punya batasan iman agar terpelihara setiap rasa yang singgah"







0 ulasan:

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers