Saturday, March 24, 2012

Nestapa itulah kekuatan..


Mencintaimu aku merasakan
bagai langit memeluk bintang
aku lukiskan cinta di hati
agar kasih tak terbatas lagi
namun itu hanya ilusi
dari cinta yang telah pergi
pergi bersama impian hati

Cinta yang dulu bersemi
telah menjadi masa nan lalu
hati yang hancur tiada bertepi
Kepergianmu tanpa asalan
membuatkan aku resah difikiran
memujuk rindu menolak harapan
membalut pilu mengubat perasaan
pada hati yang kau titiskan kedukaan

Terasa lemah tak berdaya
tatkala kaki tegak berdiri
semakin hancur hati
tika akal mencari erti
dan angan-angan di biar sepi

Nestapa membuatkan aku sedar
hanya aku perlu bangkit
dari terus tersungkur
kerana aku bukan lemah,
hanya ditinggalkan dan kecewa,

Mahu juga aku buktikan
bahawa aku masih mampu bernyawa
sekalipun hanya dengan sebelah jiwa
biarpun airmata menitis
tidak akan ku zahirkan
apatah lagi mengemis
pada cinta yang pernah disia-siakan
sekalipun hatiku bagaikan kaca berderai
akan aku kutip serpihannya
dan ku cantumkan semula
kerana setiap kedukaan rasa
telah kuserah kepadaNya
cinta yang hadir ke jiwa
biarlah sesuci cinta di Syurga

Namun aku manusia biasa
adakala ada kerinduan
bertamu dikalbu
pada suara mengamit rasa
biarlah kenangan menjadi saksi
pada masa yang tersisa
kerana kita akan berpaut pada
bebayang mimpi yang pergi
biarpun cintamu anggun di hati..

"selalu mengenangkanmu, walau kau tak lagi merindui ku "

2 ulasan:

Unknown said...

ada hikmat disebalik dugaan..

bicarahatiku said...

ye ada hikmah di sebalik dugaan... terima kasih man sudi ke blog saya.. :)

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers