Tuesday, August 3, 2010

TERIMA KASIH CINTA

    Kesepian hari ini  membuat aku mencari punca, adakah puncanya pada suraman malam, kerana malam bagaikan murung. bila rembulan tidak muncul menghiasi tatkala kegelapan melabuhkan tirai , mengapa pungguk masih merindui sedangkan malam ternyata sunyi tanpa bintang, walaupun esok masih ada mentari memberi sinar namun tidak boleh berharap pada cahayanya, kadangkala mendung melitupi kecerahan awan...

     Begitulah hakikat sebuah cinta kau dan aku, kewujudan cinta itu telah di simpan terlalu lama. Dan kini segalanya terungkai bila cinta ketahuan, jauh di sudut hati ini  relakanlah cinta dan kasihmu lebur bersama rinduku, biar aku dapat menikmati belaian kasihmu yang telah lama aku simpan. Walaupun hanya sekali aku menerima kasih darimu, pasti seribu kali aku akan setia pada cinta. Sekalipun bumi berubah putarannya, selagi nafas ini masih didalam diri ini, selagi itulah kau akan aku cintai. kerana inilah janjiku pada hatiku selama mana bermulanya aku mengenalimu,. andai cinta itu masih di tanganmu, biarlah aku simpan rindu ini yang sememangnya milikku.

    Hadirmu yang mendahului perasaan ini, kini kembali menghantui kerana yang hadir itu adalah cinta yang tak mungkin dimiliki. seandainya dapat kau selami hati ini pasti kau akan dapat jawapannya, bahawa kasih dan cintaku adalah benar, setulus perasaan yang datang dari dalam jiwa. Hadirmu mengubah segala rasa dan rasa bahagia inilah yang telah bertahta di hati..Seandainya kita bersama, kerana terlupa akan hakikat,  sedangkan saat itu kita  belum cukup betah untuk mengharungi lautan yang entah berapa dalamnya.  pasti kita akan karam di tengah lautan,  dan akhirnya lemas pada cinta yang menguasai akal lalu kita meninggalkan sebuah kisah, kisah antara kau dan aku dan kisah itu hanya kau yang tahu.

      Terima kasih cinta kerana telah mengejutkan aku dari mimpi yang panjang, walaupun aku sedar tanpa cintamu tidak bererti kerinduan hati, namun aku pasrah melepaskan cinta millikmu yang mekar pada luaranya namun layu tidak kelihatan. Maka terbenamlah rasa rindu yang amat dalam dan terkunci juga suara hati lalu tak siapa yang tahu kesakitan ini. dimanakah kasihmu yang tidak seperti dulu, yang tekad ingin menyayangi dan menyintai aku, adakah benar janjimu itu ataupun hanya sekadar pemanis bibir. Walaupun hadirku hanyalah seketika,  apa telah terjadi bukanlah kerana salah dirimu yang telah  meluahkan rasa cinta, tapi kerana kegagalan kau mengenal makna cinta, dan yang terluah bukan kerana cinta yang kau miliki dari dalam hati tapi  hanya sekadar luahan dari rasa yang mungkin kau keliru di antara luahan hati dan akal, izinkan aku pergi mengundurkan diri. kerana aku tak mahu mempermainkan hati ini. kerana hati ini sudah lama menyimpan cinta yang menghiasi taman hati, dan aku tak mahu mencemarkannya lagi, biarlah cinta ini kekal walaupun aku sedar tak mungkin  dapat memiliki hatimu sekalipun menyentuh bayanganmu, biarlah aku melupakan kisah yang kau ciptakan untuk aku bermimpi di dalam sedar, bila cintamu tak lagi untukku biarlah aku memulakan langkah baru, demi untuk mengubat  rindu dan luka hati ini.dan harus kau sedar hati ini  telah terluka kerana kamu.




"cinta dan kasihku adalah benar ianya lahir saat mata ini terpandang wajahmu..rindu ini juga benar kerana ianya hadir saat aku mengetahui kau juga menyintaiku"

2 ulasan:

Anonymous said...

sesugguhnya kita manusia,,,punyai perasaan menyayangi dan di sayangi
i like it,,very nice,,,

Ana Sarina Abu Bakar said...

terima kasih yang membaca...:)

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers