Thursday, July 8, 2010

Biarlah ianya berlalu..

















     Bila cinta sudah tidak lagi bermakna yg tinggal hanyalah kelukaan dan kesakitan, perginya cinta seolah mampu merobek jantung, hingga aku jatuh dn lemah lalu mati dalam khayalan sendiri.

      Hatiku benar-benar remuk bila sedar cintamu semakin hilang, hilang bersama harapan..kisah lalu benar- benar menyakitkan kerana ianya sudah terbongkar tentang kisah yg terpendam dari hati yg cukup dalam, cinta hanyalah janji-janji yang hilang bersama harapan masa lalu, hakikatnya cinta itu bukan utk ku tapi utk siapa yg kau miliki kini, maafkanlah andai aku terpaksa pergi, kerana betapa kejamnya aku pada diri aku sendiri bila menagih cinta yang sudah berlalu pergi, dan pastinya tidak mungkin akan kembali.




         Kenangan terindah  yang telah terbina itu hanyalah dengan memiliki bayanganmu, sekalipun hanya bayangan aku merasakan bahagia..namun kini  segalanya telah tiada lagi dan tiada apa dapat aku miliki kerana kau telah membawa bayanganmu pergi bersama cinta...walaupun aku merasakan  kau seolah-olah hampir, namun kenyataannyacukup jauh untuk disentuh..  Cinta hanyalah janji-janji yang hilang bersama harapan masa lalu, cinta itu bukan utk ku tapi utk siapa yg kau miliki kini, maafkanlah andai aku terpaksa pergi, kerana betapa tidak adilnya aku pada diriku sendiri kerana masih menagih rasa cinta itu sedangkan segalanya sudah lama berlalu.
  

        Harus kau tahu akulah hati yg sedang kau sakiti, pengakuan ikhlasmu itu benar-benar meruntunkan hatiku,  hakikatnya aku masih mengenang dirimu biarpun aku cuba melupakan kamu. aku juga cuba berhenti merinduimu, aku cuba tanpamu di hatiku dan izinkan aku pergi jauh dari hatimu, sekalipunaku tahu, aku tidak  mampu menutup pintu-pintu hati ku utk kamu.

Dengarkanlah wahai bulan dan bintang, aku meluahkan tentang hidupku, tentang aku yg tak mampu menangguhkan waktu, tentang aku masih bertanya khabar dirinya, tentang aku yang tidak mampu membuangnya dari hati aku, dengarlah suara hatiku , aku bersedih tentang cinta yg benar-benar menusuk ke jantungku dan aku kini terdiam sepi tanpa memikirkannya dihati, kini bayangmu yang berlalu pergi, masih terlukis didalam kenangan dan kau abadi di dalam hatiku, seharusnya aku tidak akan membiarkan kau pergi, kerana aku yg terdahulu memiliki hatimu, tapi aku tidak terlalu kejam hingga sanggup melukakan hati yg lain.. cerita kau dan aku adalah cerita silam yg menakluk hati..biarlah aku menjadi pungguk yg masih menanti bulan, sedangkan bulan tak mungkin dimiliki,
               Biarlah...ianya berlalu





2 ulasan:

Anonymous said...

wah... amazing...

bicarahatiku said...

thank ye.. sape ni ek..klu boleh sign in la leh kenal2 hehehe

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers