Thursday, July 15, 2010

Bila cinta tak kesampaian...

     Berlabuh sudah tirai kerinduan tika malam melabuhkan kegelapan, unggas mula pulang ke sarang, pungguk mula menanggung rindu, gerakkan hati kian terdetik  mencari cahaya bayangan didalam kegelapan, lewat tika ini aku dambakan setiap detik waktu yang berlalu, agar nurkasih menyinar dicelah kegelapan..biar menjadi ketentuan dalam memendam resah kerinduan siapa tahu itu suratan nasib hidup setiap insan dalam melayarkan bahtera kehidupan.

     Andai kembalimu kini meraih janji cinta suci yang mengutus di hati ini, akan aku serah segala cintaku pada yang Maha Pecipta kerana hanya DIA yang tahu rahsia cinta hati ini. Hakikat kesan cinta benar-benar mencabar keteguhan hati dalam mengimbas nostalgia cinta. Tiada yang lebih menyiksakan bila kasih itu tak kesampaian, dan cinta juga telah menyatukan kita semula dari terhimpit oleh kepalsuan cinta
      
      
 Jika impian kita tidak lagi sehaluan, kita sama-sama jadi  dewasa dalam menghadapinya. dan segalanya terjawab juga persoalan namun harus ditelan walaupun pahit yang dirasakan, tiada yang lebih pedih bila cinta itu tidak kesampaian dan harus diingat takdir hidup dan juga pilihan adalah berlainan bagi setiap insan. Biarpun tiada lagi cahaya suci namun aku pasrah tiada lagi kesedihan akibat  panahan cinta yang  benar-benar menusuk jauh ke dasar hatiku.
          
    Detik waktu tidak mungkin berundur walau selangkah, kerana suratan takdir sudah dibacakan dalam maya kesamaran. Andai cahaya itu memancarkan heningnya, pasti cahaya cinta suci yang abadi itu  terbit dari ketulusan jiwamu. Biarlah sinaran pelangi mula merasakan perasaan rindu ini kerana aku tidak mampu mengejar bayanganmu.

       Bolehkah aku bertanya padamu dari manakah bermula sayangmu itu adakah dari bisikan mesra atau pandangan pertama, kerana hati ini pernah menjadi milikmu, Perasaan ini juga pernah mengusikku dahulu, tiada gambaran lain melainkan ingin kekal dihatimu. Biarlah malam mentertawakan aku, biarlah tubuhku dimamah kerinduan namun untuk membuang segala kenangan itu, tidak mungkin aku lakukan. bukan mudah melepaskan cinta jika gagal mengamit keindahan.

      Wahai kasih sambutlah tanganku kerana aku tak mahu terlepas kerana cinta yang tidak kesampaian, kerana bukan mudah untuk aku melafazkan cinta jika hati aku tidak tersentuh dek cintamu.

2 ulasan:

ema said...

Wah2....
bestnyer...
cinta lahir dari hati yang halus ini tp bila ia dilukai, sakitnya bertahun xkan hilang... namun yang boleh mengubati, hanya diri yg sentiasa memberi peluang kpd insan baru untk cuba ubati... adakah lukanya sembuh kembali atau kesannya makin dalam...? jika cinta bertukar dendam... hancurlah hidup..... cinta adalah 2 hati menjadi satu.... 2 in 1.... hihihi....

Ana Sarina Abu Bakar said...

wah.. ema... ema pun buat blog cinta la.... heheheeh

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers