Friday, April 20, 2012

BISIKAN CINTA



Ketika sedang pasangan suami isteri menonton TV, tetiba isteri bertanya kepada suaminya dgn kasih sayang..

Isteri- Cantikkan personaliti TV tu.. suka tengok ..cantik je.. hmm.... awak.. awak.. rasa isteri awak cantik tak...
Suami- hmm..hmm.. hmmm...
Isteri- Tulah orang lelaki.. bila suruh puji je teragak- agak, tapi bila isteri selekeh je.. mula nak perli itu, perli ini
Suami- saya tak jawap lagi pun, itulah orang perempuan, cepat sangat terasa hati kan..
Isteri- Yelah nak terasa hati pada siapa lagi.. pada suami la.. suami yang hati kering..
Suami- orang lelaki diam bukan dia malas nak cakap.. tapi dia berfikir setiap inci kebenaran..
Isteri- Minta puji isteri pun nak kena fikir ke? isk....

( isteri seolah hampir merajuk)

Suami- yelah.. haruslah berfikir.. hmm..hmm...
Isteri- okey lah.. kalau susah sangat awak nak bagi jawapan.. saya bagi awak antara 1-5 bintang berapa awak nak beri kan kepada saya
Si suami membilang jari- jarinya..
Isteri- haa.. tengok... dah bagi senang pun susah nak bagi jawapan.. yelah..siapa la kita ni kan..
Suami- awak isteri saya lah...
Isteri- isteri awak cantik tak, pada pandangan awak.. isk.. tak mahu la kawan macam ni...
Suami- alolololo... saya tengah kira..
Isteri- lamanya.... 1 sampai 5 je.. takkan itu pun awak susah nak kira...cakap la berapa bintang..
Suami- cantik isteri saya... 1 bintang,..2 bintang..3 bintang......
Isteri- sikitnya bintang...
suami- saya belum habis kira lagi...
Isteri- belum habis lagi??
Suami- saya bagi seluas bintang di angkasa.. banyakkan... macamane saya nak kira... terlampau banyak...
Isteri- huh...(Y_Y) terima kasih awak... saya fikir saya tak cukup cantik utk awak..
Suami- kalau awak tak cantik, tak mungkin hati saya terpaut... kalau awak tak baik... tak mungkin cinta berputik.. kalau awak bukan anugerah Allah.. tak mungkin awak menjadi isteri saya..

Isteri menarik dan mengucupi tangan suaminya sambil berkata...

Isteri- Maafkan saya ya abang... kadang- kadang timbul perasaan cemburu pada kehidupan dari insan lain, yang membuat saya curiga pada pandangan awak terhadap saya, saya tak mahu awak tertarik pada perempuan lain, saya tak mahu awak membandingkan saya dengan isteri- Isteri orang lain, saya tak mahu hati awak menolak kelemahan saya, saya isteri yang tidak sempurna, tapi dalam saya berusaha untuk dilihat sempurna dimata abang, saya juga perlu sempurna pada pandangan Tuhan.. maafkan saya.. kelemahan itu sememangnya milik jiwa saya sendiri..
Suami- kecantikan isteri itulah penawar bagi hati suami.. memandang isteri hilang segala kepenatan seharian bekerja, tapi cantik itu bukan terletak pada rupa.. tapi akhlak baik seorang isteri yang mampu memuliakan jiwa seorang suami, Bersyukur abang ada isteri yang memahami, menerima dan lebih banyak memberi tak pula meminta-minta, itulah kebahagiaan yang abang rasakan sepanjang hidup berumahtangga..
Isteri- Apa lagi yang hendak diminta... cukuplah punya suami yang baik, mengingati Allah, sanggup menepis ego hanya kerana kebahagiaan dan menerima kelemahan dan bersama memperbaiki diri..itu sudah cukup mendamaikan jiwa dan seribu satu rahmat buat isteri...
Suami- Alhamdullilah...
Isteri- Alhamdullilah..

ketika si isteri memgengam erat jari jemari suami... hati isteri berbisik

" aduhai suami... maafkan saya kerana seolah meminta- minta awak memuji saya, hakikatnya saya bukan mahu di puji.. tapi hanya mahukan perhatian dari seorang suami.. cinta itu tidak mudah sayang.. andai kita hanya berdiam.. perlu diantara kita mencetuskan perbualan, agar setiap nafas cinta dapat diperbaharukan pada setiap pandangan dan perbincangan.. perasaan sayang perlu ada pada persefahaman, agar setiap sentuhan mengembalikan getaran dan getaran itu menghasilkan bisikkan AKU CINTA PADAMU SAYANG...








1 ulasan:

anGah said...

menarik.. tp dunia tidak selalu indah..

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

There was an error in this gadget

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers