Wednesday, March 21, 2012

Mencari cintaMu..



Ya Tuhanku..
Hanya kepadaMu aku pasrah
Akur, beralah dan menyerah
Seluruh rasa semakin pudar
kerana cintaku kian tercalar

Ya Tuhanku..
Bila senja usiaku semakin dekat
Menghitung dosa aku tak kuat
Di hujung umur bagai tersekat
sedangkan hati pelbagai dosa melekat,

Tuhanku..
Langkahku bagaikan mati
Mendaki kasihMu melangit tinggi
Namun cintaku padaMu bukan palsu
Walaupun sering terganggu
dengan cinta yang tak pasti

Ya Tuhanku..
Kadangkala aku terasa indah sayangMu
Bersama kurnia hidayah menunjukku
Terkadang aku terasa akan murkaMu
Seolah lelah bermujahadah menyelusuri kebenaran

Tuhanku,
berkali di aju taubatku
berkali jualah terpatri janjiku
Malu sungguh aku kepadaMu
kerana gagal memenuhi keampunan
yang dijanji
Bila kata sering dimungkiri
CintaMu pula sering kupinggir

Ya Tuhanku..
aku pohon kekuatan dalam mencari cintaMu
aku takut akan kehilangan cahaya cintaMu
dan aku masih setia menyintaiMu
rela aku mengemis di jendela usia
tanpa jemu mencari wajah sendiri
merintih, merayu agar amalanku diterima
memohon keampunan hanya kepada yang Maha Esa.

Moga perjalananku berbekal cinta Ilahi
bersama teguh memelihara cinta sendiri
biarpun dugaan datang menguji
namun mencari jejak cintaMU
tetap tidak akan berhenti


"Hanya padaMu tempat ku mencurah rasa kerinduan"

0 ulasan:

Ana Sarina Abu Bakar

luahkan rasa....

buahatiku

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

ikatan kasih

Daisypath Anniversary tickers